Amint a Mazsihisz honlapjának 2013. január 27-i
közleményében olvassuk, Erdő (Grünwald) Péter bíboros aznap a csepeli új
zsinagóga alapkőletételén mondott beszédében kijelentette, hogy a
„templomok és zsinagógák mindig a vallási élet, a kultúra, a
közösségépítés központjai”, ezért „a múlt szörnyűségei és olykor a jelen
keserűségei közepette reménysugár ez a mai alapkőletétel”. Nem tudjuk,
bíborosunk hányszor hiányzott hittanóráról, mindenesetre ezúttal
Hunhír-ötpercben megfogalmazzuk, miért abszurd kijelentés ez keresztény,
pláne főpapi ajakról.
A templom „a nyilvános
istentisztelet, jelesül az áldozat bemutatására, a hívek
egyetemességének szolgáló épület” – olvassuk a mindmáig mérvadó, Bangha
Béla jezsuita szerkesztette Katolikus Lexikonban. A hangsúly az
áldozaton van, Krisztus keresztáldozatán, amelynek vérontás nélküli
megjelenítése a szentmise. Erre való a templom, nem másra! A zsinagóga
ellenben a zsidók („szorosabb értelemben Júda országának népe (2Kir
16, 6 : 25, 25), tágabb értelemben mindazok, akik (vagy akiknek ősei)
Izrael vallás- és államrendszere hívei) szertartásainak színhelye,
„amelyben a babiloni fogságot (Kr. e. 586) követő idők óta főleg
tóraolvasással és magyarázással, zsoltárénekléssel és imádsággal
elégítik ki a hívek vallási igényeit”, találjuk ugyanott. Meg persze,
tegyük hosszá, üzleteléssel párosított fecsejjel, amelytől annyira
megborzadt az Örök Főpap, Jézus Krisztus, hogy kiverte onnan őket,
amiért azt „a latrok barlangjává” tették. (Mt 21, 12-14.)
Mellesleg amint korábban megírtuk, Naftali Kraus
is megkérdezte, hogy egy rabbi, történetesen Schweitzer József, miért
megy, ráadásul bíborosunkkal karöltve, keresztény templomba. Ezúttal mi
is ezt kérdezzük, annál is inkább, mert ugyanezt már száztizenhét éve Prohászka Ottokár szintúgy megkérdezte, amikor Bazilika és zsinagóga
című tárcájában kifogásolta, hogy a díszmagyarba öltözött Esztergom
előkelősége „leiramlott a nagymise után a várhegyről a zsinagógába”,
megkérdezve, mégis minek, „imádkozni vagy tüntetni”, felháborodva az
eseten, hiszen „a templomba járás nem lehet sem ceremónia, sem komédia,
parádé, piac, azért nem tudom, hogy mit csinál a zsidó a katolikus
templomban, s mit a katolikus a zsinagógában?”.
Alighanem becsületesebb lenne, ha Prohászkával végre belátnánk, hogy sem a Jézus Krisztus istenségét mindmáig elvető rabbiknak nincs keresnivalójuk templomainkban (kiváltképpen szertartásainkban közreműködőkként, főleg miután Arthur Schneier rabbi kijelentette, hogy a Második Isteni Személy vérontás nélküli keresztáldozatát megjelenítő hagyományos (tridenti) szentmise továbbra is „valódi terhet jelent” számukra), sem pedig papjainknak szakrális áldozatot, így istentiszteletet nem ismerő zsinagógáikban, tudva Németh Lászlóval, hogy aki a másiknak a sajátjával egyenesen ellentétes meggyőződését azzal feltétlenül egyenrangúnak tartja, csak azt bizonyítja, mennyire nem becsüli a magáét. Miheztartás végett ennyit Erdő (Grünwald) Péter fokozhatatlan filoszemitizmusról tanúskodó abszurd kijelentéséről.
Forrás: ifj. Tompó László (Hunhír.hu)
Apologéta:csak csendben jegyzem meg, hogy Erdő (Grünwald) Péter püspök, (metropolita) érsek, bíboros (pápaválasztó), prímás - a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia Elnöke, az Európai Püspöki Konferencia Elnöke (és vannak olyan hangok, vélemények, hogy esélyes lehet XVI. Benedek után a pápai trónra - lásd EZT a bejegyzésemet.)
Holló a hollóval Schweitzer József főrabbi és Erdő (Grünwald) Péter bíboros |
Alighanem becsületesebb lenne, ha Prohászkával végre belátnánk, hogy sem a Jézus Krisztus istenségét mindmáig elvető rabbiknak nincs keresnivalójuk templomainkban (kiváltképpen szertartásainkban közreműködőkként, főleg miután Arthur Schneier rabbi kijelentette, hogy a Második Isteni Személy vérontás nélküli keresztáldozatát megjelenítő hagyományos (tridenti) szentmise továbbra is „valódi terhet jelent” számukra), sem pedig papjainknak szakrális áldozatot, így istentiszteletet nem ismerő zsinagógáikban, tudva Németh Lászlóval, hogy aki a másiknak a sajátjával egyenesen ellentétes meggyőződését azzal feltétlenül egyenrangúnak tartja, csak azt bizonyítja, mennyire nem becsüli a magáét. Miheztartás végett ennyit Erdő (Grünwald) Péter fokozhatatlan filoszemitizmusról tanúskodó abszurd kijelentéséről.
Forrás: ifj. Tompó László (Hunhír.hu)