"Vigyázzatok, hogy senki félre ne vezessen benneteket bölcselkedéssel és hamis tanítással, ami emberi hagyományokon és világi elemeken alapszik, nem pedig Krisztuson." [Kol 2,8]

2013. január 29., kedd

Mégegyszer a Cursillo lelkiségéről...

Van egy barátom Kelet-Magyarországon és ő mesélte a következő történetet:

Csalódtam a Cursillosokban, bár lehet, hogy csak az jött be, amit Te is írtál a lelkiségükről. Van egy barátom a Dunántúlon, aki a Facebookon rátalált egy hölgy ismerősére, aki elvált és egyedül neveli - Egerben - két leány gyermekét. Ezt a levelet küldte nekem:


Kedves T..........!


Ne haragudj, régóta nem cseréltünk eszmét, de most lehet, hogy lesz egy kérésem!
Egy régi ismerősömet fedeztem fel a facebookon, Egerben él, egyedül gondozza súlyos, Down kóros lányát éjszaka dolgozik és most karácsonykor volt kisebb szívinfarktusa. Nem áll, nem állhat le - saját felelősségére dolgozik, pörög tovább. Tiszaújvárosból menekült el alkoholista, brutális férjétől, KÉT leánnyal. A Kisebbik dolgozik, a nagyobbik a beteg. És most nem akar kezelést, mert neki dolgozni kell!

Sajnos, én a helyzetemből adódóan nem tudok rajta közvetlenül segíteni!

Ő nagyon bízik, hogy imái segítenek rajta - én is, de azért a Mindenható mellé egy kis emberi támogatás se árthat, igaz?

Várom biztató válaszod!

Isten áldását kérem Rád

Cs.....


Megkerestem a Kelet-Magyarországi Cursillos listát kezelő hölgyet, hogy segítsen nekem és adjon már meg egri kiscsoport vezető nevét és elérhetőségét. Ez meg is történt. Küldött öt nevet és email címet. Ezeknek a "Cursillosoknak" küldtem a következő levelet:

Dicsértessék a Jézus Krisztus,
kedves cursillos barátom,
a segítségedet szeretném kérni, mert a segítségemet kérték és én Egerhez több mint 100km-re lakok. Van egy barátom a Dunántúlon, aki a Facebook-n rátalált egy Egri ismerősére és a következő emailt küldte nekem:


Lásd fenti idézet!

Azt szeretném kérdezni tőled, hogy Te vagy cursillos kiscsoportod valamelyik tagja tudna-e neki segíteni valamilyen formában. Arról nincs információm, hogy milyen segítségre szorul, de ha pozitívan álltok hozzá, akkor megküldöm a hölgy elérhetőségét.
Előre is megköszönöm a segítségeteket,


Mind ez január 8-n történt, azóta se kaptam választ senkitől. Annyit se, hogy húzd meg a fülem. Mit lehet erre mondani?
Ezek a keresztények? Még csak virtuálisnak se mondanám őket.
Kyrie Eleison

Lásd a következő bejegyzéseket:
  1. Lelkiségi mozgalmak, amelyek rombolják az Egyházat I. rész

  2. Lelkiségi mozgalmak, amelyek rombolják az Egyházat II. rész