"Vigyázzatok, hogy senki félre ne vezessen benneteket bölcselkedéssel és hamis tanítással, ami emberi hagyományokon és világi elemeken alapszik, nem pedig Krisztuson." [Kol 2,8]

2013. január 14., hétfő

Isten Egyházának kivégzési kisérlete...

"Én is mondom neked: Péter vagy, erre a sziklára építem egyházamat, s az alvilág kapui sem vesznek rajta erőt." [Mt 16,18]

Meghirdette a reformáció és a tolerancia évét az evangélikus egyház világszerte. A kezdeményezés része annak az előkészületnek, amelynek eredményeként a protestáns világ a reformáció kezdetének 500. évfordulóját ünnepli 2017-ben - mondta Fabiny Tamás evangélikus püspök az MTI-nek adott interjújában.
A református egyházzal közösen korábban írtak egy beadványt a kormánynak, kérve, hogy Magyarországon 2017-et nyilvánítsák a reformáció évévé. Ezzel az a céljuk, hogy felhívják a társadalom figyelmét a reformáció művelődéstörténeti, kulturális és művészeti szerepére. Azt is szeretnék, hogy a reformáció 2017-es ünnepe ne csak az evangélikus és a református egyház ügye legyen, hanem azon vegyen részt a katolikus egyház is - mondta Fabiny Tamás.
Az evangélikus püspök kiemelte, hogy a Magyarországi Evangélikus Egyház a 2013-as kalendáriumát a Reformáció és tolerancia - Elviselni egymást szeretetben címmel jelentette meg, a Luther Kiadó gondozásában. A 240 oldalas kiadványban találhatók tanulmányok a többi között A keresztény toleranciaküszöb, Tolerancia a pénz birodalmában, Tolerancia a világvallások összefüggésében, illetve Természet és ember együttélése címmel.
Hozzátette: a kiadvány taglalja a tolerancia egyháztörténeti vonatkozásait is, így számba veszi egyebek mellett a Habsburgok 18. századi valláspolitikáját, az erdélyi nemzeti és vallási sokszínűség következtében kialakuló toleranciát, valamint a soknemzetiségű evangélikus egyház Kárpát-medencei történetét. Kitért arra, hogy minden gyülekezetbe eljuttatnak plakátot is a reformáció és a tolerancia évéről.
Fabiny Tamás kitért arra, hogy lelkészkonferenciát tartanak május elején Balatonszárszón a tolerancia témájában, annak keretében igyekeznek a lelkipásztoroknak is segíteni abban, hogy tovább tudják adni az elfogadás magatartását, valamint a másikra való odafigyelést és egymás megbecsülését gyülekezeteikben. Ennek jegyében sorozatokat indítanak egyebek mellett Tolerancia a Bibliában és Tolerancia a hétköznapokban címmel.
Az istentiszteleteken és más közösségi foglalkozásokon is tudatosítani kell a hívekben: úgy kell segíteni a bajbajutottakon, hogy azzal ne alázzák meg őket, tehát az egyháznak "természetessé kell tennie" minden, kisebbséggel és hátrányos helyzetű emberrel való kapcsolattartást - hangsúlyozta.
A püspök elmondta, hogy a tolerancia az idén nagy hangsúlyt kap a prédikációkban is, az igehirdetések reagálhatnak akár "a futballhuliganizmussal előretörő intoleranciára, a rasszizmusra, a fajgyűlöletre vagy a homoszexuálisokkal szemben megfogalmazódó ellenérzésekre is".
Közölte: iskoláikban kezdeményezik, hogy indítsanak a "toleranciával" kapcsolatos projekteket, amelyek keretében a tanulók felkereshetnek környezetükben élő külföldi közösségeket, menekülteket, hátrányosan megkülönböztetett embereket, fogyatékkal élőket, esetleg meglátogathatnak fogvatartottakat börtönlelkészek segítségével. A színvonalas kezdeményezéseket az egyház anyagilag is támogatja.
Fabiny Tamás beszámolt arról is, hogy a most készülő hit- és erkölcstan tankönyveikben is szeretnék felhívni a figyelmet a tolerancia fontosságára, a tervek szerint elemzik például az egyháznak "a náci korban való hallgatását", illetve a diszkrimináció társadalmi megjelenését. Megjegyezte: további kutatásokkal is tisztázni kell az evangélikus egyháznak a "holokauszt" idején mutatott magatartását, mert igaz, hogy lelkészeik között voltak embermentők, de "a többség hallgatott". Mint mondta, ki kell alakítani az emberekben azt a fajta hozzáállást, hogy "ha meghallanak valahol egy zsidósággal kapcsolatos diszkriminatív megjegyzést, akkor szólaljon meg bennük a vészcsengő", hogy mintegy hetven éve is verbálisan kezdődött a zsidó honfitársak hátrányos megkülönböztetése, ezt a hozzáállást pedig az egyház is segíthet kialakítani az emberekben.
Fabiny Tamás rámutatott: a tolerancia évéhez hozzátartozik a más vallásokkal való együttműködés, az evangélikus egyháznak pedig ezen a téren van bűnbánatra oka, mert ők sem mindig voltak türelmesek a kisebb felekezetekkel szemben.
Beszámolt arról, hogy oktatási és szeretetszolgálati intézményeikben szép számmal vannak "roma emberek", s például az egyik átmeneti otthonukba került kiszolgáltatott cigány nő végül ottmaradt dolgozni náluk. Különösen sikeresnek nevezte a nyíregyházi "roma szakkollégiumukat", ahová szándékosan vesznek fel "nem roma" diákokat is, hogy az együttélést erősítsék.
Az evangélikus püspök kitért arra, hogy az Egyesült Államokból fiatalokat fogadtak cigány pasztorációs, szociális és diakóniai munkára az ország négy településén, ahol az evangélikus lelkészek mentorálják őket, az amerikai egyház pedig a fiatalok zsebpénzét biztosítja. Ezt a kezdeményezést a továbbiakban bővíteni szeretnék - mondta Fabiny Tamás.

Forrás: www.kuruc.info

Apologéta: A bevezető szentírási hely [Mt 16,18] egyértelműen meghatározza, hogy Isten alapított Egyházat (egyet) és azt Szent Péter Apostolra bízta, akinek mindenkori utóda a római püspök, azaz a pápa, aki Krisztus földi helytartója és a római rítusú Egyház (a pápai primátusról szóló dogma szerint) vezetője.
Minden egyéb egyháznak hazudott felállás (Lutheránus = Evangélikus vagy Kálvinista = Református) csak egy EMBER által alapított felekezet = hitközség. Az teljes Isteni kinyilatkoztatás egyedüli letéteményese a római-katolikus Egyház, mert ennek az Egyháznak a püspökei és papjai tudják kizárólag megnevezni az ORDO-ból (szentelésükből eredően), hogy melyik Apostolon keresztül kapták Isten fiától a megbízásukat az evangélium hirdetésére és a szent cselekmények végzésére. Minden egyéb felállás (felekezet) őhozzájuk képest csak és kizárólag GITT EGYLET. Annyira GITT EGYLET, hogy az általuk használt Szentírásból hét könyvet kihagytak [Tóbiás könyv;, Judit könyve; A Bölcsesség könyve; Jézus, Sirák fia könyve; Báruk könyve; Makkabeusok I. és II. könyve], sőt a hormonzavaros Luther Marci pl. még a Jakab apostol levelét is ki akarta hagyni, mert lényegtelen "szalmalevél"-nek tartotta.

Természetesen Luther listájának - amit Wittembergi várkapura kiszögezett - voltak igazságtartalmai és vitathatatlanul hozzájárultak a római Egyház megújulásához. A levélre adott válaszok voltak, hogy megalapításra került Jézus Társasága [jezsuiták] és sok más férfi és női szerzetesrend -; "kőbe véste" Szentségtanunkat, egységesítette a Liturgiát és használatát kötelezővé tette, kidolgozásra késztette a Katekizmust a Tridenti [Trentói] Zsinat [1545. december 13. - 1563. december 4.].

A fentiek fényében egy [hazug módon magát püspöknek nevező] lutheránus lelkész milyen alapon akar dörgölődzni a katolikus Egyházhoz? Miért akarja Krisztus Egyházát bevonni a sájátjuk bűvkörébe? Nem elég hogy a Szentmisénket (Novus Ordo Missae ala II. Vatikáni Zsinat és Bugnini bíboros) egy lutheránus Istentiszteletté degradálták - mielőtt kedves olvasó elkezdenél szörnyülködni vagy vitatkozni állításommal, tedd meg a következőt: menj el egy Lutheránus Istentiszteletre, majd - ha lehetséges rögtön utána - egy katolikus - új - szentmisére. El fogsz csodálkozni és bizonytalanná fogsz válni, hogy most akkor hol is vagy.

Visszatérve Fabinyi prédikátor úrhoz, szeretném mindenki figyelmébe ajánlani XI. Pál pápa  Mortálium Animos körlevelét ITT és ITT. Kedves lutheránus és kálvinista hívek először térjenek vissza Isten Egyházába, majd utána lehet beszélni a folytatásról. De hogy Isten Egyháza miért közösködjön EMBERek alapította GITT EGYLETekkel, az érthetetlen.