Feltételezhető, hogy a jeruzsálemi keresztények számára nem ez volt az
első „iszonyatos” jel Jézus mennybemenetele óta. Nagy valószínűséggel
Jakab apostol kivégzését, Péter bebörtönzését, Agrippa király
uralkodását, Pál apostol elfogatását stb. stb. szintén „iszonyatként”
élték meg, és mégis, 70-ben biztosan tudták, hogy azok a napok jöttek
el, amitől Jézus óvta őket.
Ha Új-Zélandon kitör egy vulkán, és „tűz esik az égből”, aztán
Kaliforniában nagy tűz tombol, majd fél Szicília elpusztul az Etna
kitörésétől, de egyébként máshol minden rendben van, az Egyház őrzi a
hitet és Rómában minden Urunk parancsa szerint történik, akkor ezeket az
eseményeket lehet egyszerieknek tekinteni, ami nem igényel azoktól,
akik nem érintettek semmilyen felkészülést. De ha a föld egy óriási
meteorral ütközik, amitől a tengerek kiöntenek, és várható, hogy ez az
áradat mindenhova eljut, akkor nem lehet többé egyszeri, egymással
semmilyen összefüggésben nem álló bajokról beszélni. Az első esetben nem
kell tenni semmit, a másodikban viszont a katolikusoknak kötelező tenni
kell valamit: készülni a halálra (ami az április 21-i prédikációban
mondottakkal ellentétben nem „alvás, az Atyával való találkozás és egy
új, boldog élet kezdete”, hanem mindenekelőtt a személyes ítélet napja,
mely minden továbbit megelőz és eldönt) és a mennyei Bíránkkal, a Fiúval
való találkozásunkra.
A kérdés tehát ez: amik ma Rómában és az Egyházban és a világban
történnek, azok csak egyszeri, mulandó bajok, vagy ezek igenis már az
általános, az „iszonyatos pusztulás” kezdetének jelei, amiről Urunk
beszélt. És aminek láttán nem azzal kell tovább foglalkoznunk, hogy
jövőre hova megyünk nyaralni, és a gyerek az iskola elvégzése után
milyen iskolába megy, hanem azzal, hogy a végsőkig kitartva tisztán
állhassunk Urunk elé.
Williamson püspök úr (Apologéta: A Piusbruderschaft tavaly október kizárt püspöke) áprilisi amerikai útja során Minnesotában hosszú
prédikációt tartott, melyet az interneten is olvasni lehet. Mint már oly
sokszor, ő is ezzel a kérdéssel foglalkozott, és arról beszélt, hogy a
Jelenések könyve alapján az Egyház életét hét korszakra lehet beosztani.
Ezek szerint most vagyunk az ötödik korszak végén, mely Lutherrel
kezdődött. Ez a korszak Isten nagy büntetésével végződik, amit aztán
Szűz Mária Szeplőtelen Szívének diadala fog követni, ez lenne a hatodik
korszak. És ennek végén jön el az Antikrisztus, ez a hetedik. A mostani
mintegy az Antikrisztus és az ő uralmának a főpróbája, ami – csakúgy,
mint egy színházi előadás – a nézők számára szinte semmiben nem
különbözik a premiertől.
A püspök úr – és nem csak ő – szerint a 2017-es év nagyon megfelelhet az
isteni büntetés eljövetelének. 500 évvel ezelőtt kezdte rombolását
Luther, 100 évvel ezelőtt volt a Fatima-i jelenés, pont annyival
ezelőtt, mint amennyi a nem teljesített felajánlás és a francia
forradalom között eltelt, és ez az évszám még az 1517-1717-1917-es
évszámokhoz is jól illik.
(Apologéta: itt tárgyi, pontosabban évszám beli tévedések vannak, mert a francia forradalom 1789-ben volt [ugyan is a Camisard féle hugenotta felkelés is 1702-ben esett meg], arról meg ne is beszéljünk, hogy a nem teljesített felajánlás [Oroszország felajánlása a Szent Szűznek 1917-ben] sem 200 évre van a francia forradalomhoz, hanem csak 128 évre)
(Apologéta: itt tárgyi, pontosabban évszám beli tévedések vannak, mert a francia forradalom 1789-ben volt [ugyan is a Camisard féle hugenotta felkelés is 1702-ben esett meg], arról meg ne is beszéljünk, hogy a nem teljesített felajánlás [Oroszország felajánlása a Szent Szűznek 1917-ben] sem 200 évre van a francia forradalomhoz, hanem csak 128 évre)
A világ, a Biblia, az üdv történetében, a vízözönön kívül Szodoma és Gomorra pusztulása az egyetlen olyan általunk ismert esemény, melyet az ott lakók égbekiáltó bűne miatt Isten kifejezett büntetésként küldött a földre.
Hans Conrad Zander „A sivatagi atyák története” című könyvében ezeket
írja:
»Chitty angol történész úgy véli, hogy a történetírás és a férfiak közötti gyengédség [németül Zärtlichkeit, pont az a szó, amivel Bergoglio gyakran használt olasz kifejezését németre szokták fordítani] a vég előtti szomorkás hangulathoz tartozik. … Nagy Makariosz [a szerzetesség megalapítója] 390-ben halásos ágyán a sivatagban élő szerzeteseinek ezt jövendölte: „Ha látjátok, hogy közel a tengerhez remeteség épül, akkor tudjátok, hogy a pusztulás közeleg. Ha fákat láttok, akkor már az ajtóban áll. Ha azonban fiatal fiúkat láttok, akkor vegyétek a köpönyegeteket és meneküljetek.” ,„Ahol bor és fiatal fiúk vannak” – figyelmeztetnek a sivatagi atyák –, „oda a Sátánnak már nem kell személyesen jönnie”. Isten Szodoma és Gomorra bűneit tűzzel és kénnel bosszulta meg. Ez az Ószövetségben volt. Az Újszövetségben a vég másképp jön el. De ugyanolyan rettenetesen.«
Az elmúlt 50 év hírei mind az „iszonyatos pusztulás” egy-egy állomásáról
számolnak be. Ugyanakkor kétségen kívül áll, hogy ami február 11-e óta
történik, minden eddiginél másabb dimenziót képvisel.
Forrás: Katolikus-Honlap.hu