[Mt 7,15-23]
Valós történet, nevek nélkül
A fenti Szentírási idézet mellett jut eszembe Radnótitól a Töredékek első két versszaka:
Oly korban éltem én e földön,
mikor az ember úgy elaljasult,
hogy önként, kéjjel ölt, nemcsak parancsra,
s míg balhitekben hitt s tajtékzott téveteg,
befonták életét vad kényszerképzetek.
Oly korban éltem én e földön,
mikor besúgni érdem volt, s a gyilkos,
az áruló, a rabló volt a hős, -
s ki néma volt netán s csak lelkesedni rest,
már azt is gyűlölték, akár a pestisest.
A kiemelések tőlem származnak, mert a mostani eset tárgyalásánál ezek lesznek a meghatározó szempontok.
Apologéta
Akkor
most térjünk a tárgyra. Megtörtént eseményeket fogok elmondani
- bár nevek nélkül, de -, a megfelelő ismeretekkel rendelkező
emberek ráismerhetnek a történet szereplőire. Mindezt tanulságul
teszem mindenki számára elérhető módon, hogy láthatóvá váljon
- meglátásom/meglátásunk szerint az -, hogy a jó és igaz
katolikus ügyért (a tradícióért) tevékenykedő és harcoló
emberek, klérus tagok is keveredhetnek olyan hálóba (saját maguk
állította csapdába), mely a bűn legmélyebb bugyrába húzhatja
őket. Történetünknek több szereplője van, de mindegyik
magyarországi személy.
Történt egyszer, nem is olyan régen, hogy Magyarországon az új katolikus rend (novus ordo) szerint felszenteltek egy ifjú papot. Ez az ifjú, még szeminarista korában találkozott a római-katolikus Egyház tradicionális Szentmise liturgiájával, amit - mivel már középiskolában tanult latinul -, viszonylag gyorsan megtanult, illetve „elsajátított”. Kápláni élete folyamán fokozatosan elkezdte a Szentmise áldozatot az ősi rítusban bemutatni, amit hallgatólagosan - nem nyilvánosan -, engedélyeztek neki - bár erre nem volt semmi szükség -, de érezte, hogy a katolikus papság annál több, mint hogy „elmisézgetek” a régi rítusban, így amikor lehetősége adódott, hasonlóan végezte a keresztelést és a többi szentség kiszolgáltatását is.
Egyszer csak a püspöke gondolt egyet - vélelmezhetően nevelési és közvetlen felügyeleti célzattal -, áthelyezte a Székesegyházba kápláni szolgálatra. Közben ez az ifjú klerikus egyéb úton is próbálta mélyíteni lelkületét a tradícióban, valamint kereste a lehetőséget, hogyan élhetné meg az általa megtalált kincset - mármint az igazi papi lelkületet, papságot -, a maga teljességében. Így talált rá a Szent Péter Testvériségre, akiket a központi házukban meg is látogatott és megérezte, hogy ez az útja.
Elkezdett fórumozni egy honlapon és így lett nyilvánvaló az ő élete és törekvése sokak/sokunk számára. Ez a honlap a Pius közösséghez közel állónak mondja magát. A fórumozásról azért kell említést tenni, mert ez a későbbi történések szempontjából kiemelt jelentőségű lesz. A következő időkben próbálta a püspökénél elérni, hogy adjon neki exkardinációs (elbocsátó) levelet, hogy inkardinálódhasson (beléphessen) a Szent Péter Társaságba. A püspöke húzta-halasztotta a választ, minden érdembeli kérdés feltevéskor mellébeszélt és nem volt egyenes válasza. Így jött el a pillanat, hogy Rómát megjárva és érdemi megoldásra nem találva úgy döntött, hogy csatlakozik Szent X. Pius Papi Testvériséghez engedély nélkül (ez a közösség nem igényel exkardinációs levelet a tradícióhoz hű papoktól). Mivel azonban nem akart azonnal szakítani püspökével és egyházmegyéjével, ezért kért a püspökétől EGY év hivatás tisztázó szabadságot, amit szóban megadott a püspök úr, majd mindez írásban megerősítve már csak ÖT hónap volt. (Ennyit egy püspök úr kimondott szaváról).
Történt egyszer, nem is olyan régen, hogy Magyarországon az új katolikus rend (novus ordo) szerint felszenteltek egy ifjú papot. Ez az ifjú, még szeminarista korában találkozott a római-katolikus Egyház tradicionális Szentmise liturgiájával, amit - mivel már középiskolában tanult latinul -, viszonylag gyorsan megtanult, illetve „elsajátított”. Kápláni élete folyamán fokozatosan elkezdte a Szentmise áldozatot az ősi rítusban bemutatni, amit hallgatólagosan - nem nyilvánosan -, engedélyeztek neki - bár erre nem volt semmi szükség -, de érezte, hogy a katolikus papság annál több, mint hogy „elmisézgetek” a régi rítusban, így amikor lehetősége adódott, hasonlóan végezte a keresztelést és a többi szentség kiszolgáltatását is.
Egyszer csak a püspöke gondolt egyet - vélelmezhetően nevelési és közvetlen felügyeleti célzattal -, áthelyezte a Székesegyházba kápláni szolgálatra. Közben ez az ifjú klerikus egyéb úton is próbálta mélyíteni lelkületét a tradícióban, valamint kereste a lehetőséget, hogyan élhetné meg az általa megtalált kincset - mármint az igazi papi lelkületet, papságot -, a maga teljességében. Így talált rá a Szent Péter Testvériségre, akiket a központi házukban meg is látogatott és megérezte, hogy ez az útja.
Elkezdett fórumozni egy honlapon és így lett nyilvánvaló az ő élete és törekvése sokak/sokunk számára. Ez a honlap a Pius közösséghez közel állónak mondja magát. A fórumozásról azért kell említést tenni, mert ez a későbbi történések szempontjából kiemelt jelentőségű lesz. A következő időkben próbálta a püspökénél elérni, hogy adjon neki exkardinációs (elbocsátó) levelet, hogy inkardinálódhasson (beléphessen) a Szent Péter Társaságba. A püspöke húzta-halasztotta a választ, minden érdembeli kérdés feltevéskor mellébeszélt és nem volt egyenes válasza. Így jött el a pillanat, hogy Rómát megjárva és érdemi megoldásra nem találva úgy döntött, hogy csatlakozik Szent X. Pius Papi Testvériséghez engedély nélkül (ez a közösség nem igényel exkardinációs levelet a tradícióhoz hű papoktól). Mivel azonban nem akart azonnal szakítani püspökével és egyházmegyéjével, ezért kért a püspökétől EGY év hivatás tisztázó szabadságot, amit szóban megadott a püspök úr, majd mindez írásban megerősítve már csak ÖT hónap volt. (Ennyit egy püspök úr kimondott szaváról).
Papi szeminárium Zaitzkofen |
Ennek
ellenére elment a közösséghez, ahol szívesen és szeretettel
fogadták, befogadták. Karácsony előtt - mert, hogy letelt volna
az öt hónap -, írt a püspökének egy levelet, amiben
kinyilvánította és megerősítette, hogy szabadsága végeztével
nem kíván hazatérni és végleg csatlakozik a Piusz Közösséghez.
Erre a levélre a püspök úr válasza egy sima diszpozíciós
(áthelyezési) levél volt, melyben megjelölte Január 1-jén
elfoglalandó új állomáshelyét. Természetesen ez nem történt
meg, amire az 1983-as egyházjogi kódex szerint felfüggesztést
kellett volna alkalmaznia, de a felfüggesztő határozat és levél
csak Augusztusban született meg Szeptember 1-jei hatálybalépéssel.
Közben ez a fiatal klerikus a közösségben egész jól megtanult
németül, ami a későbbiekben lesz ugyancsak érdekes.
Még
a csatlakozás második hónapjában történt, hogy a közösség
magyarországi központjához e-mailben írt levelet juttattak el,
amelyben sok mindennek elmondták az atyát, ráadásul a fentebb
említett fórumból kikeresték hozzászólásait, amit erősen
szelektáltak, megvágtak és összeraktak, majd ezt német nyelvre
lefordították és csatolták az e-mailhez. Igen aljas munka volt,
mert bár nehezen, de bizonyítható volt, hogy hazugságokat
tartalmaz a rossz indulaton túl. A levelet írók egy internetes
cikkben sírtak azon, hogy a közösségnek nincs magyar papja,
holott pontosan tudták, hogy kint tartózkodik egy felszentelt
személy, aki csatlakozott a közösséghez. Más forrásokból
tudható, hogy az is nagy bűne volt ennek a klerikusnak, hogy bár
tökéletesen beszélte az angolt és a kínai nyelv igen ősi és
ritka nyelvjárását (Shin-Kyan dialektus), sőt latinul is tudott
beszélgetni, de a csatlakozás pillanatában nem tudott németül. A
fenti körök meglátása szerint: aki nem tud németül az nem is
ember, főleg nem pap.
És eljött az idei, az éppen elmúlt nyár, amikor a fenti bűnök után olyan mélységekbe süllyedtek, hogy....
Nyári szabadságra hazautazott az ifjú klerikus és megkérték, hogy - mivel még nincs felfüggesztve -, helyettesítsen két hétig az egyházmegyéjében egy paptestvért (családi okokból). Ezt ő elvállalta, de azzal a feltétellel, hogy régi misét mutat be. Püspöke viszont úgy engedélyezte, hogy nem prédikálhat, nem temethet és Vasárnap csak újmisét mutathat be. A családi kapcsolatok miatt elvállalta a 2, azaz KÉT alkalommal újmise bemutatását.
Történt, hogy az a pap, akit helyettesített, Magyarország másik felében találkozott egy olyan tradicionális(nak mondott) paptestvérrel, aki megkérdezte tőle, hogy ki helyettesíti. Erre ő megmondta, hogy ki. (Összesen ennyi volt az információ). Ez a tradicionális(nak mondott) pap e-mailt írt a Pius Közösség magyarországi központjába, amiben arról árulkodott, hogy az a pap, aki helyettesített és csatlakozott a közösséghez a helyettesítés ideje alatt MINDEN NAP ÚJ MISÉT MONDOTT ÉS KÉZBE ÁLDOZTATOTT!!! (A katolikus Egyház a II. Vatikáni Zsinatig csak és kizárólag nyelvre áldoztatott, kézbe soha!!).
És eljött az idei, az éppen elmúlt nyár, amikor a fenti bűnök után olyan mélységekbe süllyedtek, hogy....
Nyári szabadságra hazautazott az ifjú klerikus és megkérték, hogy - mivel még nincs felfüggesztve -, helyettesítsen két hétig az egyházmegyéjében egy paptestvért (családi okokból). Ezt ő elvállalta, de azzal a feltétellel, hogy régi misét mutat be. Püspöke viszont úgy engedélyezte, hogy nem prédikálhat, nem temethet és Vasárnap csak újmisét mutathat be. A családi kapcsolatok miatt elvállalta a 2, azaz KÉT alkalommal újmise bemutatását.
Történt, hogy az a pap, akit helyettesített, Magyarország másik felében találkozott egy olyan tradicionális(nak mondott) paptestvérrel, aki megkérdezte tőle, hogy ki helyettesíti. Erre ő megmondta, hogy ki. (Összesen ennyi volt az információ). Ez a tradicionális(nak mondott) pap e-mailt írt a Pius Közösség magyarországi központjába, amiben arról árulkodott, hogy az a pap, aki helyettesített és csatlakozott a közösséghez a helyettesítés ideje alatt MINDEN NAP ÚJ MISÉT MONDOTT ÉS KÉZBE ÁLDOZTATOTT!!! (A katolikus Egyház a II. Vatikáni Zsinatig csak és kizárólag nyelvre áldoztatott, kézbe soha!!).
Azonban
a helyettesítést vállaló klerikus a KÉT hét alatt
mindössze KÉT alkalommal végzett novus ordo-t, ráadásul
szigorúan csak nyelvre áldoztatott, miközben az ősi formulát
imádkozta: „Corpus Domini nostri Iesu Christi custodiat
animam tuam in vitam aeternam! Amen.”
Ennyi a történet. Okuljon mindenki belőle. Az ehhez kapcsolódó egy másik történetet egy másik időben fogom elmesélni, mert azért vannak történések.
Történetemet Jézusnak a keresztfán mondott utolsó szavaival zárom okulásért: „Uram bocsásd meg nekik, mert nem tudják mit cselekszenek...”
Ennyi a történet. Okuljon mindenki belőle. Az ehhez kapcsolódó egy másik történetet egy másik időben fogom elmesélni, mert azért vannak történések.
Történetemet Jézusnak a keresztfán mondott utolsó szavaival zárom okulásért: „Uram bocsásd meg nekik, mert nem tudják mit cselekszenek...”