"Vigyázzatok, hogy senki félre ne vezessen benneteket bölcselkedéssel és hamis tanítással, ami emberi hagyományokon és világi elemeken alapszik, nem pedig Krisztuson." [Kol 2,8]

2015. február 28., szombat

Jehova Tanúi: Pénzzé váltott hitélet(?)

"A sátán az atyátok, és atyátok kedvére igyekeztek tenni, aki kezdettől fogva gyilkos, nem tartott ki az igazságban, mert nincs benne igazság. Amikor hazudik, magából meríti, mert hazug, és a hazugság atyja." [Jn 8,44]

Január 31-én, szombaton egy különleges találkozót tartottak az Egyesült Államok fiókhivatalaihoz tartozó körzetekben élő vének számára. Egy előzetesen kiküldött levél arról tájékoztatta a véneket, hogy a találkozó “egy új, a régitől gyökeresen eltérő királyságterem-tervezetet” fog bemutatni.

Azóta kiszivárogtak egy ex-JT fórumon azok a képek, melyek bemutatják a javasolt új szabványosított modellt, mely alapján egy kaptafára készülhetnek a királyságtermek. Ezek egy olyan épületet ábrázolnak, melyet, úgy tűnik, kereskedelmi szempontok figyelembevételével terveztek meg, arra gondolva, hogy az épület értékesítése a jövőben esetleg szükségessé válhat.

Egy vén jegyzetei a két és fél órás találkozóról, melyek szintén kiszivárogtak az internetre, azt mutatják, hogy a Vezető Testület segítője, Robert Luccioni kérte a véneket, hogy ne váljanak olyanokká, mint az izraeliták, akik panaszkodtak Egyiptom elhagyása után.

Felolvasták a Prédikátor 7:10-et, mely ezt írja: “Ne mondd: „Miért van, hogy a hajdani napok jobbak voltak ezeknél?”, mert nem vall bölcsességre, ha ilyesmit kérdezel.” Azt a következtetést vonták le, hogy a véneknek nem kell a múltra tekinteniük, vagy hibákra rámutatniuk az új elrendezésben.









Robert Luccioni, a 2015 februári JW Broadcasting epizód házigazdája
Leon Weaver, aki szintén a Vezető Testület segítője, ezután elmondta, hogy egész éjszakás heves viták voltak az Egyesült Államok fiókhivatali bizottságában azzal kapcsolatban, hogy az új szabványosított királyságterem modellje lakójellegű vagy kereskedelmi célú legyen inkább. Végül aztán úgy tűnik, mindannyian arra szavaztak, hogy kereskedelmi célú modell legyen – ablakokkal.

A JWsurvey már korábban beszámolt a Vezető Testület által bevezetett változtatásokról azzal kapcsolatban, hogy a királyságtermek és kongresszusi termek hogyan épülnek fel és hogyan finanszírozzák őket. Ezek a változtatások magukban foglalják, hogy az összes gyülekezet előre meghatározott adományt küld az Őrtoronynak minden hónapban, még akkor is, ha előzőleg nem volt tartozásuk, és lemondanak minden többletbevételről az Őrtorony javára.

Noha úgy tűnik, az egyszerű hírnökök többsége üdvözölte a változtatásokat, mivel tévesen az a benyomás alakult ki bennük, hogy az Őrtorony elengedi a gyülekezetek tartozásait, azonban ez nem mindenkit tévesztett meg.

A Facebook-oldalamon kaptam az alábbi személyes üzenetet egy aktív hírnöktől, aki nem bánja, ha ezt megosztom, ő azonban nem szeretné felfedni kilétét:

“Szia John. Én egy megkeresztelt JT vagyok. Ezt a titkos fiókot magamnak hoztam létre nyilvánvaló okokból. Egy buzgó testvérnő férje vagyok...a családom 90%-ban JT, engem születésemtől fogva annak neveltek.

Az utóbbi időben sokat gondolkodtam. Sokat kutattam és videókat néztem a YouTube-on… például a te videóidat erről a szervezetről. Hogy miért? Bizonyos dolgok egyszerűen nincsenek rendben. Bizonyos dolgok egyszerűen csak nem logikusak..stb.

A múlt éjjel egy levelet olvastak fel a Királyságtermemben – igaz is én [ország törölve]-ban élek… Ez a levél azt mondja, hogy innentől kezdve az összes adomány, amit összeadunk egyetlen globális alapba megy… így nincs többé KT építési alap doboz, világméretű munka doboz, stb. Csupán egyféle adomány van, ami egy globális alapba megy. Döntés született a főhivatalban minden gyülekezet felé arról, hogy minden egyes gyülekezet egy bizonyos összeget küld ebbe a globális alapba havonként.
A mi gyülekezetünk számára meghatározott összeg 113 USA $-nak [felelt meg]. Tartsuk észben, hogy ez független a gyülekezeti költségektől. Nagyjából 70+ körüli hírnökünk van. Azon gondolkodtam, hogy ha a testvéreknek már az is gondot jelent, hogy kifizessék a gyülekezeti költségeket… akkor hogyan fogjuk még ezt is folyamatosan havonta fizetni? Mindenesetre azt mondják, hogy ez mindent fedezni fog, a katasztrófákkal kapcsolatos költségeket, építkezések költségeit, nyomdaköltségeket, stb.
EKKOR AZONBAN ÖSSZEZAVARODTAM. AZ ÖSSZEJÖVETEL UTÁN ÉPP AZ ADOMÁNYGYŰJTŐ DOBOZT ÜRÍTETTEM KI… ÉS  EZZEL A LEVÉLLEL KAPCSOLATBAN EGY VÉNNEL BESZÉLGETTEM, A TITKÁRRAL… CSAK HOGY TELJESEN MEGÉRTSEM. Ő EZT MONDTA NEKEM: “EZT TOVÁBBRA IS FIZETNÜNK KELL ANNAK ÉRDEKÉBEN, HOGY JEHOVA SZOLGÁLATÁBAN NE LEGYEN FENNAKADÁS… PÉLDÁUL… NEM TUDOM ELMONDHATOM-E MÁR EZT… DE NEM LESZ TITOK, ÍGY AZT HISZEM, MEGTEHETEM. TUDTAD, HOGY A MÚLT HÉTEN AZ ÖSSZES KÖRZETFELVIGYÁZÓ EGY VADONATÚJ 2015-ÖS RAV4-ET KAPOTT A TÁRSULATTÓL?”
ERRE AZT MONDTAM “MICSODA!!!!” MIRE Ő, “IGEN, VADONATÚJAT.” ÉN MEG AZT MONDTAM, “DE A KÖF ITT VOLT KÉT HETE EGY 2001-ES RÉGEBBI AUTÓVAL?” A VÉN AZT MONDTA… “NOS, ÚGY TŰNIK MOST MÁR 2 AUTÓJA VAN”....ÉN MEG MAGAMBAN, MICSODA? !!! EZ ÍGY BIZTOSAN NEM HELYES!!!
OTTHON A SZÁMLÁIM KIFIZETÉSÉVEL KÜZDÖK..A TÁRSULAT ARRA BIZTAT, HOGY ÉLJEK EGYSZERŰEN… NE KEZDJEK BELE SEMMIBE, AMI IDŐT VESZ EL, MINT PÉLDÁUL EGY ÚJ ÜZLET, TÚLÓRA A MUNKÁBAN, STB… MOST PEDIG AZT MONDOD, AZÉRT KELL ADAKOZNOM A PÉNZEMBŐL, HOGY A KÖRZETFELVIGYÁZÓK VADONATÚJ KOCSIKAT VEZETHESSENEK… EZEN FELÜL… A VÉN AZT MONDTA, HOGY A SUVJAIK INGYENES SZERVIZELÉST IS KAPNAK MINDEN ALKALOMMAL, HA SZÜKSÉG VAN RÁ ÉS HA VALAMILYEN ALKATRÉSZRE VAN SZÜKSÉGÜK, AZT IS, ÉS MINDEZT AZ ŐRTORONY TÁRSULAT FOGJA KIFIZETNI.”
TARTSD ÉSZBEN, HOGY KÖRÜLBELÜL 217$-BA KERÜL EGYETLEN ILYEN SUV SZERVIZELÉSE AZ ALKATRÉSZEK NÉLKÜL. AZON GONDOLKODTAM MAGAMBAN… ÚGY ÉRTITEK, EZT FIZESSEM ÉN ÉS A TÖBBI SZEGÉNY TESTVÉR, AKIK VAGY GYALOG JÁRNAK MINDENHOVÁ, HISZEN EGYSZERŰ ÉLETET KELL ÉLNÜNK VAGY PEDIG AZ ÉN ESETEMBEN NEKEM VAN EGY RÉGI KIS AUTÓM, AMINEK MÁR MOST IS SOK-SOK ALKATRÉSZRE LENNE SZÜKSÉGE… MÉG LÉGKONDI SINCS A KOCSIMBAN, ÉS ADJAM A PÉNZEM ARRA, HOGY SEGÍTSEK MEGVÁSÁROLNI 2015-ÖS SUVOKAT ÉS SZERVIZT...
NEM TUDOM ELHINNI… A FELESÉGEM AZT GONDOLJA, EZ EGY JEHOVÁTÓL JÖVŐ ÁLDÁS… DE ÉN NEM BESZÉLHETEK NEKI ARRÓL, HOGY MIT ÉRZEK, MIVEL HA BÁRMIKOR ELŐHOZOM, Ő AZT MONDJA, HITEHAGYOTT VAGYOK! MIT GONDOLTOK? TUDNÁTOK ERRŐL EGY VIDEÓT CSINÁLNI?
Nem vagyok benne biztos, hogy a KÖF-ök csupán az [én országomban] kaptak 2015-ös SUVokat, vagy ez egy világméretű dolog… de ez sokkoló a számomra. Most éppen eléggé össze vagyok zavarodva.”

A barátomhoz hasonló hírnökök számíthatnak rá, hogy még inkább össze fognak zavarodni, amikor látják az Őrtorony leépítési tendenciáját. Ahol a szervezet valaha a hatalmas befektetéseivel és a globális terjeszkedésével büszkélkedett – ott most a konszolidáció, a gazdaságosság és a költségmegtakarítás van napirenden. Az Őrtorony most sokat ad a stílusra, de keveset a tartalomra.

Ezzel az új szabványosított királyságteremmel pedig úgy tűnik, hogy az Őrtorony egyrészt azt tartja szem előtt, hogy a hírnökök mit várnak el cserébe annak elfogadásáért, hogy lopva tizedet vetnek ki rájuk, másrészt azt, hogyan tegyék a királyságtermeket annyira piacképessé, amennyire csak lehetséges, arra az esetre, ha végül el kellene őket adni.
Forrás: jehovatani.blog.hu
Kyrie Eleison, Kyrie Eleison, Kyrie Eleison
Apologéta:
Erre csak egy szentírási idézettel tudok válaszolni:
"Jézus bement a templomba, és kiűzte onnan, akik a templomban adtak-vettek. A pénzváltók asztalait és a galambárusok padjait felforgatta." [Mt 21,12]